Thursday, May 29, 2008

Having a Baby Makes Me Want to Make The World A Better Place

This is a title of an article in May issue of Good Housekeeping. I also felt myself being transformed from being a deadma person to a reactive sana pro-active one. I find myself talking back to passengers on jeepney who insist on unloading at a wrong zone. Tinatarayan ko talaga. Kakampi ko naman ang driver, walang disiplina na pasahero.

Other passengers would just look away and pretend nothing is happening. Other people are really nakakaasar, as if they do not know how to read and especially if you are riding an FX, passengers would want to go down at the exact spot where they want to go down. Eh trapik na nga, ilang minuto nang nakahinto tapos pagtakbo ng driver, biglang papara.Kaka-asar. Hindi na lang bumababa nung nakahinto eh ang lapit na!

One time, I rode a tricycle, sabi ko sa palengke, sinakay naman ako, tapos di ako binaba sa palengke, binaba ako kung saan kelangan ko pang magbayad ulet para makarating sa palengke. binigyan ko nga siya ng 7.00 tapos sinisingil ako ng 8.00 sabi ko, "Eh sasakay pa ako papuntang palengke di mo naman ako binaba dun", kung anu-ano ang sinabi, sabi niya magtaxi raw ako. sabi ko sa kanya "pangit, pangit, pangit" I was shaking with anger.

Ewan, nagigi akong war freak! Masarap din palang mang-away noh.

No comments: